Eğitimde Değerler Eğitimi Programı-EDEP

Değerler Eğitimi
Milli Eğitim Bakanlığı, değerler Eğitimi programını esas alarak;
Öğrencilerimize, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme, Türkiye Cumhuriyeti Anayasa’sına ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslararası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak amacıyla; milli ve evrensel kültür değerleri tanımlamalarını sağlamak görevimiz.
Bizbütün çocuklarımızın besleyici, güvenli ve anlayışlı bir ortamda gelişmeleri gerektiğine inanıyoruz.
Bizçocukların hayatındaki en önemli etkiye sahip insanların, aileler olduğuna inanıyoruz. Okul sadece çocuğun gelişimini desteklemekte aileler için destekleyici bir rol oynar. Çocuk en iyi faydayı okul ve aile karşılıklı iş birliği içerisinde olduğunda sağlar.
Bizdavranışlarımızın her çocuk için model olduğuna ve çocukların şüphesiz en önemli öğretmenleri olduğumuza inanıyoruz.
Biztoplumumuzun her bir bireyinin yaş, cinsiyet, etnik köken, din, dil, ırk veya engellilik durumu fark etmeksizin saygı ile yaklaşılmayı hak ettiğini düşünüyoruz.
Bizzekânın ender rastlanan değil, aksine her sağlıklı bireyde bulunan bir yeti olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden zekanın geliştirilebileceğini ve güçlendirilebileceğini düşünüyoruz. Biz çocuklarımızda bilgeliğin olumlu, anlayışlı, hayat dolu bir ortamda desteklenip işlenebileceğine inanıyoruz.
Bizçocuklarımızın her yönden sağlıklı birer birey olarak yetişmesi için sosyal, duygusal, bilişsel, fiziksel ve ruhsal olarak her alanda desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz.
Bizsınıfımızdaki öğrenme ortamını pasif bir ortam değil aksine çocukların
tamamıyla aktif olduğu bir ortam olarak tanımlıyoruz. Çocuklarımızın
aktif olarak kendi seçimlerini kendileri yaparak öğrendikleri ve yaptıkları
seçimlerin sorumluluklarını almayı öğrendikleri dinamik bir ortam
sunuyoruz.
Bizokulun çocuklarımızın akademik başarısı ve günlük yaşam becerileri
gelişimi arasındaki dengeyi sağlayarak, içinde yaşadıkları toplum ve hayat için hazırlaması gerektiğine inanıyoruz. Biz çocuklarımızın hayatında ilk 6 yılın gelişimsel açıdan çok kritik bir öneme sahip olduğuna inanıyoruz.
Biz çocuklarımızın çatışma çözümü ve problem çözme becerilerinde
yapıcı bir yöntem öğrenebileceklerini ve bu sayede daha barışçıl ve yaşam
dolu bir ortam oluşturabileceklerine inanıyoruz.
Bizbu dünyada yaşayan diğer tüm canlılarla çok yakından bağlantılı
olduğumuza; birbirine bağımlı bir yaşam sürdüğümüze inanıyoruz.
Bu yüzden, öğretmenler olarak çocuklarımızı içinde yaşadığımız doğa
ve bu dünyayı birlikte paylaştığımız diğer canlılar hakkında bilgi ve ilgi
sahibi yapmanın ve bunları hep birlikte korumaya çalışmanın bizim görevimiz olduğuna inanıyoruz.
Biz her türlü ifade ve iletişim şeklinin desteklenmesi gerektiğine
inanıyoruz. Resim, sanat, müzik, drama, edebiyat ve diğer ifade şekilleri
insanın kendini ifade etmek için kullandığı temel formlardır ve bunların
öğretmenlerimiz tarafından mutlaka desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz



