Tarihçe

Okulumuz Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü’ne bağlı ilimizin  2. bağımsız anaokulu olarak  22 Eylül 1997 yılında  7 şube 130 öğrenci ile  eğitim öğretime başladı. Eğitim öğretime açıldığı tarihte inşaatı devam etmekteydi. 

Okulumuz 3088 m²   kapalı,  6790 m²  açık alana sahiptir. Okulumuzda 12 derslik ,  1 çok amaçlı salon,  1 depo, 1 çocuk kütüphanesi,  1 yemekhane, 1 mutfak, 1 soğuk hava deposu, 1 müdür yardımcısı odası, 1 sistem odası,  1 memur, 1 öğretmenler odası, 1 güvenlik kulübesi, 1  arşiv,  1  personel odası bulunmaktadır. Okulumuzun kanalizasyon alt yapısı bulunup, ısınması doğalgaz ile sağlanmaktadır.

Sınıflarımız 90 m²’lik geniş oyun ve hareket alanına sahip olup içerisinde çocuk mutfağı, çocuk  tuvaleti ve lavabosu bulunmaktadır. Dersliklerimizin iç donanımı teknolojiye ve beceri atölyelerine uygun olarak donatılmıştır. 

Trafikten uzak, doğayla iç içe, çevre ve doğa gezileri yapmaya uygun bir alanda bulunan okulumuz 6790 m²  lik bahçemizde çocukların gelişimini ve eğitimlerini destekleyen  çocuk parkları oyun, gözlem ve hobi bahçe alanları mevcuttur.. Bireysel farklılıkları dikkate alarak her çocuğun gelişimine katkı sağlamak amacıyla öğrencilere alternatif öğrenme ortamlarını hazırlayarak üstlendiğimiz misyon ve sorumluluğumuzun bilincindeyiz.

Okulumuzda 2013 -2014 eğitim öğretim yılından itibaren Türçev’e bağlı yürütülen “Eko Okul” projesi uygulanmaktadır. 2 yıllık çalışmaların sonunda yeşil bayrak ve sertifikası ödülüne layık görülen okulumuzda 6 yıldır Atık ve Geri dönüşüm-Su- Tüketim Alışkanlıkları   konularında  çalışmalarımız devam etmektedir. Yaptığımız çalışmalarla bayrağımızı dalgalandırmaya devam etmek hedefindeyiz. Türçev’e bağlı “Sürdürülebilir Şehirler ve Orman Projesi” çalışmasına bu yıl itibariyle başlamış bulunmaktayız. 2 yıllık  çalışma  sonunda Kahverengi Bayrak alma hedefimiz bulunmaktadır. 2017-2018 Eğitim öğretim yılında başladığımız Minik Tema projesini  tüm öğrencilerimizle bu yılda sürdürmekteyiz. Bu proje ile çocuklarımızın doğa ile iç içe olması sağlanmaktadır. Çocukların doğayı keşfetmeleri ve korumaları yönünde çalışmalarımız devam etmektedir.

Okulumuz 2016 ve 2018  yılında  Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokol gereği, İl Halk Sağlığı Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü denetim elemanlarınca yapılan denetimde temizlik ve hijyen kurallarına uygun bulunduğundan “Beyaz Bayrak” almaya hak kazanmıştır. Okulumuzda 4 yıldır “Beslenme Dostu Okul Projesi” uygulanmakta  olup, sertifika ve ödülümüz  bulunmaktadır. Bu proje ile amacımız hareketi seven, sağlıklı beslenen bireyler yetiştirmektir.

Okulumuzda her yıl İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce yürütülen “EDEP (Eğitimde Değerler Eğitimi Projesi)” uygulanmaktadır. Çocuklarımızın yardımsever, saygılı, sevgi dolu, hoşgörülü, demokratik, çalışkan, vatansever ve mutlu bireyler olarak yetişebilmesi için “Değerler Eğitimi” okulumuz eğitiminin her parçasının önemli bir unsuru olarak görülmektedir. Değerler eğitimi projesini destekleyen okul içi koridor halısı yaptırılmış ve dış cephe de değerlerimizi işleyen resim ve yazılarla desteklenerek güzel bir görünüm oluşturulmuştur. Değerler eğitimi projesi ve Kardeş Okul projelerimizde her yıl yenilenen planlarıyla okulumuzda uygulanmaya devam etmektedir. Tüm bu projelerin yanında Pamukkale Kaymakamlığı Proje Ofisinin koordinesinde  “Teknoloji Bağımlılığıyla Mücadele-Tütün bağımlılığı ile Mücadele”  projelerini de uygulamakta çocuklara ve velilere farkındalıklar kazandırmaktayız.

2015-2016 yıllarında Sağlıklı ve Güvenli okul çalışmaları kapsamında okulumuzun yangın sistemleri, Elektrik Santrali, Güvenlik Kamera ve alarm sistemleri yenilenmiştir. 2018 yılında Okul bahçemizdeki parklar yenilenerek  eğitici işlevselliği arttırılmıştır. Binanın yan tarafından servis kapısı açılarak servisli öğrencilerin giriş çıkışı ve servis araçları otoparka alınmıştır. Böylece ana giriş kapısı rahatlatılmıştır.

        Kaynakların doğru ve  verimli kullanılması açısından  Okulumuzun bütçesi gözönüne alınarak  İyi bir çalışma planı ve personel eğitimi yapılarak   iş verimi  yükseltilmiş çalışan personel sayısı azaltılmıştır.

        Son yıllarda hızlı gelişen teknoloji çağında yetişen çocuklarımızda;  okula geldiklerinde  sınıf ortamındaki plastik oyuncak ve malzemelere doymuş dikkat süreleri oldukça kısalmış hiçbir oyuncağı beğenmeyen, beceri ve gelişimi kendi yaş gelişiminin altında olan sınıf kurallarına uyumda sıkıntı yaşayan gruplar çoğunluğu oluşturmuştu. Yenilikçi etkili nitelikli bir çalışmaya ihtiyacımız vardı. Yaptığımız kurul ve değerlendirme  toplantılarında  çözüm arayışı içinde  Eğitimde kaliteyi verimi nasıl arttırabiliriz? Sorusuna cevap ararken  aynı zamanda sorunumuzu çözecek yöntem araştırmaya başladık. 2016 yılı Şubat döneminde Öğretmenlerimizden Sema ŞAHİN programımızda sentezlenmiş Alternatif eğitim yöntemlerinden biri olan Montessori yöntemini  inceleyip sertifikalı eğitmen eğitimlerine katılıp kendi sınıfında uygulamaya koydu. 2017 de Öğretmenlerimizden Nursel TOKLU online Montessori yöntemi sertifikalı eğitim Programına katılarak sınıf donanımını veli katkısıyla  oluşturarak programı uygulamaya koydu. Bu yöntemin programdaki davranışları  çocuklara kazandırmada ve her çocuğun ilgi ve ihtiyaçlarına cevap vermede, dikkat sürelerinin artmasında öğrenmelerinin artmasında özellikle Değerler Eğitimini işlemede etkili olduğunu gördük. 2018 Şubat döneminde okulumuza genel teftiş için gelen bakanlık müfettişlerimiz bu kapsamda yaptığımız uygulamayı çok beğendiler ve bu uygulamayı tüm sınıflarımızda yapıp şehrimizde laboratuvar görevi üstlenmemizi önerdiler. Bu öneri doğrultusunda karar alarak 2018 Haziran ve Eylül seminerlerinde (cumartesi Pazar dahil olmak üzere tüm öğretmenlerimizle  sabahtan akşama kadar özverili bir şekilde) Uluslararası Montessori Okulları Eğitim Derneği ve Selçuk Üniversitesi hocalarından  sertifikalı 140 saat eğitim aldık. 2018 – 2019 eğitim öğretim yılına tüm sınıflarımızın montessori yöntemine uygun dizaynını ve donanımını  sağlayarak  Uyum programına  Montessori Veli Eğitimi ile başladık. 17 şubemizde toplam 430 öğrencimizle yenilikçi yaklaşımları kullanarak eğitim kalitemizi arttıracak öğretmen eğitimlerimize devam edierek  Orf eğitimi, yoga ve Disleksi eğitimleri, kişisel gelişim seminerleriyle devam ediyoruz. Erasmus K1 veK2 Projelerini yazarak okulumuzun eğitim kalitesine katkı sağlamaya devam etmekteyiz.

      Okulumuzda kaynaştırma eğitimine tabi özel öğrencilere pozitif ayrımcılık uygulanmaktadır. Bep Birimimiz düzenli olarak toplanarak çocuk hakkındaki gelişmeleri ve yapılabilecekleri konuşmakta, aileyi de işin içerisine katarak okulda öğrenilen davranışları evde de pekiştirilmesini sağlamaktadır. İhtiyaçları doğrultusunda Bireyselleştirilmiş Eğitim Planları (BEP) hazırlanmaktadır.  Bu aşamadan sonra çocukların sınıflarında arkadaşlarının, yaşıtlarının arasında kaynaştırma eğitimi alması sağlanmaktadır.



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi